split 2 expansion tanks on my f-type v6 -S Why ?
#1
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Bonjour je viens de changer 2 vases d'expansion qui ont fui au même endroit sur ma f-type v6 -S - le tuyau de retour de ralenti si je le soulève ne coule plus du tout ! si je le laisse au niveau du vase j'ai un léger filet d'eau ! si j'accélère il y a bien un jet mais vraiment pas puissant ! Ventilateur de chauffage au ralenti moteur à plein régime ! tout est normal ! le radiateur moteur reçoit bien l'eau chaude et le ventilateur démarre bienPensez-vous à une pompe à eau HS ou Fatiguée
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Last edited by scofi; 07-20-2023 at 12:58 PM.
#2
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I ran that through translate:
Hello I have just changed 2 expansion tanks which leaked in the same place on my f-type v6 -S - the idle return pipe if I lift it no longer leaks at all! if I leave it at the level of the vase I have a slight trickle of water! if I accelerate there is a jet but really not powerful! Heater fan idling engine at full speed! everything is normal ! the engine radiator receives hot water well and the fan starts well Think of an HS or Tired water pump
Hello I have just changed 2 expansion tanks which leaked in the same place on my f-type v6 -S - the idle return pipe if I lift it no longer leaks at all! if I leave it at the level of the vase I have a slight trickle of water! if I accelerate there is a jet but really not powerful! Heater fan idling engine at full speed! everything is normal ! the engine radiator receives hot water well and the fan starts well Think of an HS or Tired water pump
#3
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Bonjour je viens de changer 2 vases d'expansion qui ont fui au même endroit sur ma f-type v6 -S - le tuyau de retour de ralenti si je le soulève ne coule plus du tout ! si je le laisse au niveau du vase j'ai un léger filet d'eau ! si j'accélère il y a bien un jet mais vraiment pas puissant ! Ventilateur de chauffage au ralenti moteur à plein régime ! tout est normal ! le radiateur moteur reçoit bien l'eau chaude et le ventilateur démarre bienPensez-vous à une pompe à eau HS ou Fatiguée
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You might want to take the car to the dealer or repair shop. Historically these parts are a problem. You don't say what the age is of your car or how many kilometres. Possibly during installation there was a stress crack at the same spot. New parts are not necessarily good parts!
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