F-Type ( X152 ) 2014 - Onwards
Sponsored by:
Sponsored by:

split 2 expansion tanks on my f-type v6 -S Why ?

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1  
Old 07-20-2023, 12:40 PM
scofi's Avatar
Junior Member
Thread Starter
Join Date: Apr 2020
Location: france bergerac
Posts: 3
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default split 2 expansion tanks on my f-type v6 -S Why ?

Bonjour je viens de changer 2 vases d'expansion qui ont fui au même endroit sur ma f-type v6 -S - le tuyau de retour de ralenti si je le soulève ne coule plus du tout ! si je le laisse au niveau du vase j'ai un léger filet d'eau ! si j'accélère il y a bien un jet mais vraiment pas puissant ! Ventilateur de chauffage au ralenti moteur à plein régime ! tout est normal ! le radiateur moteur reçoit bien l'eau chaude et le ventilateur démarre bienPensez-vous à une pompe à eau HS ou Fatiguée
.
 

Last edited by scofi; 07-20-2023 at 12:58 PM.
  #2  
Old 07-20-2023, 01:09 PM
eeeeek's Avatar
Veteran Member
Join Date: Jun 2018
Location: Granite Bay, CA
Posts: 1,335
Received 556 Likes on 358 Posts
Default

I ran that through translate:

Hello I have just changed 2 expansion tanks which leaked in the same place on my f-type v6 -S - the idle return pipe if I lift it no longer leaks at all! if I leave it at the level of the vase I have a slight trickle of water! if I accelerate there is a jet but really not powerful! Heater fan idling engine at full speed! everything is normal ! the engine radiator receives hot water well and the fan starts well Think of an HS or Tired water pump
 
  #3  
Old 07-21-2023, 09:49 AM
Valerie Stabenow's Avatar
Senior Member
Join Date: Oct 2020
Location: Wisconsin
Posts: 821
Received 303 Likes on 198 Posts
Default

Originally Posted by scofi
Bonjour je viens de changer 2 vases d'expansion qui ont fui au même endroit sur ma f-type v6 -S - le tuyau de retour de ralenti si je le soulève ne coule plus du tout ! si je le laisse au niveau du vase j'ai un léger filet d'eau ! si j'accélère il y a bien un jet mais vraiment pas puissant ! Ventilateur de chauffage au ralenti moteur à plein régime ! tout est normal ! le radiateur moteur reçoit bien l'eau chaude et le ventilateur démarre bienPensez-vous à une pompe à eau HS ou Fatiguée
.
Il faut bien aller demander au concessionaire ou bien a l'atelier de reparation. Historiquement, ces pieces sont un probleme. Vous ne dites pas l'age de votre voiture, ou kilometres. Peut etre pendant l'installation, il y avait un fracture de fatique au meme endroit. Des nouvelles pieces ne sont pas necessairement de bonnes pieces!

You might want to take the car to the dealer or repair shop. Historically these parts are a problem. You don't say what the age is of your car or how many kilometres. Possibly during installation there was a stress crack at the same spot. New parts are not necessarily good parts!
 
Related Topics
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post
powerhouse
F-Type ( X152 )
16
06-01-2020 04:05 PM
MrRay
F-Type ( X152 )
10
09-15-2017 05:19 PM
amcdonal86
F-Type ( X152 )
118
04-21-2016 05:52 AM
CaptainHam
F-Type ( X152 )
1
10-29-2015 07:02 PM
diablomkii
F-Type ( X152 )
1
09-19-2015 07:13 PM

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 


Quick Reply: split 2 expansion tanks on my f-type v6 -S Why ?



All times are GMT -5. The time now is 01:15 PM.